menusearch
help.idon.ir

گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی

جستجو
گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی

چگونه نماد اعتماد بگیریم ؟


برای دریافت نماد اعتماد ابتدا سایت خود را ایجاد نمایید ، دامنه خود را پارک و فعال کرده و محتوای سایت خود را درج نمایید .

بطور معمول اگر سایتتان فروشگاهی است موارد مورد نیاز برای نماد که باید در سایتتان درج نمایید عبارتند از :
حداقل یک کالا با توضیحات کامل ، آدرس محل فعالیت ، قوانین و مقررات خرید از سایتتان ، یک فرم ثبت شکایات و ... را تکمیل نمایید .(البته میتوانید همان فرم تماس با ما که پیش فرض ساخته شده را ویرایش کنید و به فرم تماس با ما و ثبت شکایت تغییر نام بدهید. )

( آموزش ویرایش فرم تماس با ما )
در صفحه قوانین فروشگاه موارد زیر را نیز اضافه کنید.

مدت زمان تحویل کالا، روند مرجوعی کالا و نحوه فسخ خدمات،ساعت پاسخگویی، نحوه پرداخت وجه، شیوه حمل، نحوه پشتیبانی و خدمات پس از فروش، قوانین و مقررات مربوط به رعایت حریم شخصی باید در سایت درج شده باشد.


اگر سایتتان غیر از فروشگاهی می باشد همه موارد بالا نیاز است و فقط به جای درج کالا باید یک فرم مالی بسازید و به عنوان یک سایت ارائه دهنده خدمات درخواست نماد دهید و لینک فرم مالی خود را برای نماد ارسال نمایید . ( آموزش ایجاد فرم مالی )

 


سپس به سایت نماد مراجعه نمایید (نماد اعتماد الکترونیکی) و درخواست نماد دهید.
نکته 1 :دقت نمایید نام شخصی که درخواست نماد می دهد ، باید با نام کسی که دامنه به نام او است ، یکی باشد .
نکته 2 : نماد را به دامنه شما می دهند ، بنابراین پس از گرفتن نماد نمی توانید دامنه خود را تغییر دهید . بنابراین در انتخاب دامنه خود برای گرفتن نماد دقت نمایید . ( دامنه جدید = تکرار کلیه مراحل گرفتن نماد )

نکته 3 : حتما این موارد را در سایت خود درج نمایید : مدت زمان تحویل کالا، روند مرجوعی کالا و نحوه فسخ خدمات،ساعت پاسخگویی، نحوه پرداخت وجه، شیوه حمل، نحوه پشتیبانی و خدمات پس از فروش، قوانین و مقررات مربوط به رعایت حریم شخصی

 

مراحل دریافت نماد اعتماد :

صفحه ی آموزش گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی

 

  • در مرحله احراز اطلاعات تصویر بالا می توانید یکی از موارد زیر را انجام دهید : ( تنها یکی کافی می باشد زیرا در سال بعد و تمدید مجدد باید این کار را انجام داد )

 

انجام مرحله تاییدیه فنی

 

1- کد متاتگ (همان کدی که در صفحه تایید فنی در سایت نماد است ) را در تنظیمات سایت > تنظیمات سئو > اسکریپت شماره 1 قرار دهید.
2- عنوان وب سایت خود را در بخش تنظیمات سایت > تنظیمات اصلی به کد داده شده از سمت ای نماد تغییر دهید.
3- در صورت تمایل ایمیل سایت خود را تهیه نموده و از آن استفاده کنید. برای تهیه ایمیل با پشتیبان سایت در ارتباط باشید.

انجام یکی از موارد گفته شده کافی است.

 

 

نکته :در مراحل گرفتن نماد ، کارشناس نماد از شما می خواهد تا یک عضویت در سایت خود ایجاد نمایید و مشخصات آن را برای نماد ارسال نمایید تا کارشناسان نماد روند خرید را در سایت شما بررسی نمایند . دقت نمایید نماد به عنوان نام کاربری کلمه enamad را برای شما ارسال می کند . شما باید این کلمه را به نام کاربری در سایت خودتان یعنی به شکل ایمیل بنویسید . بنابراین برای ایجاد عضویت و کاربری در سایتتان برای نام کاربری enamad@yourdomain که به جای yourdomain باید نام دامنه خود را بنویسید قرار دهید و به جای رمز عبور نیز رمز عبوری که خود نماد برای شما ارسال نموده است . دقت نمایید همه روند تکمیل اطلاعات کاربری و ثبت نام را بطور کامل انجام دهید سپس برای نماد مشخصات را ارسال نمایید .
لازم بذکر است انجام کلیه مراحل بالا و گرفتن نماد معمولا حدود 20 الی 25 روز زمان می برد . در این مدت سعی کنید دائما به اکانتتان در سایت نماد مراجعه کنید و اگر پیامی از جانب نماد به شما دادند پاسخ دهید .



درج نماد اعتماد در سایت :

پس از گرفتن نماد ،کد مربوطه را در تنظیمات سایت > تنظیمات اصلی > باکس نماد اعتماد درج نمایید . بعد از گذشت  24 ساعت نماد اعتماد در سایتتان نمایش داده می شود.



راهنمای گرفتن نماد دو ستاره :

درصورت تمایل می توانید نماد دو ستاره بگیرید . از الزامات نماد دو ستاره ، داشتن ssl بر روی سایت می باشد .
درصورتیکه ssl بر روی سایت خود نصب نکرده اید از طریق پشتیبانی سایت درخواست خود را ارسال نمایید .